Regulamin platformy VOD Akademii Terapii

Data wejścia w życie: 24.09.2024

I. Definicje

  1. Akademia Terapii VOD - właściciel Serwisu, Usługi Rehabilitacyjne Daniel Kawka, ul. Roztoki 1/20, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 9372423167.
  2. Serwis - internetowy serwis usługowy, świadczący usługi transmisji danych, umożliwiający użytkownikom korzystanie z filmów, klipów wideo i audio oraz innych materiałów audiowizualnych za pomocą urządzeń elektronicznych podłączonych do Internetu. Adres internetowy Serwisu to https://akademiaterapii.elms.pl/.
  3. Użytkownik - osoba fizyczna lub prawna nabywająca Produkt za pomocą Serwisu.
  4. Autor – podmiot sprzedający swoje Materiały za pośrednictwem Serwisu, na podstawie odrębnej umowy z Właścicielem Serwisu.
  5. Materiały – szkolenia w formie VOD, czyli szkolenia wideo udostępnione Użytkownikowi za pomocą Internetu.
  6. Materiały Dodatkowe - pliki komputerowe, będących dodatkiem do Produktu.
  7. Produkt - usługa odpłatnego dostępu do określonych Materiałów oraz Materiałów Dodatkowych w postaci VOD oraz plików komputerowych.
  8. Produkt Bezpłatny - nieodpłatne materiały audiowizualne udostępniane na rzecz Użytkownika, za pośrednictwem Serwisu.
  9. Nazwa audiowizualnej usługi na żądanie: Akademia Terapii VOD.
  10. Usługa Newsletter - usługa, którą administrator realizuje w ramach Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, polegająca na dostarczaniu Użytkownikom treści branżowych lub/i informacji handlowych, w tym reklamowych i polegających na marketingu usług i produktów administratora, na podany przez nich adres poczty elektronicznej. Regulamin usługi newsletter jest dostępny w zakładce Regulamin Newslettera.

II. Administrator danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Serwisu jest Usługi Rehabilitacyjne Daniel Kawka, ul. Roztoki 1/20, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 9372423167.
  2. Dane kontaktowe: Adres email: kontakt@akademiaterapii.pl, Adres strony internetowej: https://akademiaterapii.elms.pl/.

III. Postanowienia ogólne

  1. Każdy użytkownik Internetu (osoba) może swobodnie przeglądać zawartość Serwisu.
  2. Serwis skierowany jest do użytkowników, którzy są pacjentami z bólem, fizjoterapeutami, studentami fizjoterapii, studentami oraz absolwentami kierunku technik masażu, lekarzami, akupunkturzystami.
  3. Do korzystania z Serwisu wymagane są urządzenia oraz oprogramowanie pozwalające na przeglądanie stron WWW, a także posiadanie skrzynki pocztowej e-mail.
  4. Do korzystania z Serwisu wymagane jest spełnienie wymagań technicznych opisanych poniżej:
    • Zainstalowana aktualna lub jedna z dwóch poprzednich wersji przeglądarek wymienionych poniżej, jeśli nie jest zaznaczone inaczej, na systemach operacyjnych Windows 8+, Mac OSX 10.12+, z włączoną obsługą plików „cookies” oraz JavaScript: a) Mozilla Firefox; b) Opera; c) Google Chrome; d) Microsoft Edge; e) Apple Safari, jeżeli wersja jest wyższa niż 10.0;
    • Wyposażenie w ekran o szerokości co najmniej 1366 px.
  5. Właściciel Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za jakość materiałów video w przypadku niedostosowania wymagań technicznych opisanych w punkcie powyżej.
  6. Podczas korzystania z Serwisu, w urządzeniu użytkownika zapisywane są krótkie informacje tekstowe zwane „cookies”. Instalacja plików jest konieczna do prawidłowego działania Serwisu.
  7. Użytkownikiem mogą być osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej. Serwis przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.
  8. Z chwilą dokonania rejestracji w Serwisie, użytkownik oświadcza, że przyjmuje do wiadomości i w pełni akceptuje warunki niniejszego Regulaminu oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Jeżeli użytkownik nie zgadza się z postanowieniami Regulaminu, administrator ma prawo odmówić użytkownikowi świadczenia usług.
  9. Szczegółowe informacje dotyczące administratora danych osobowych, zasad przetwarzania danych osobowych, praw użytkowników związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz ewentualnych obowiązków spoczywających na użytkownikach zostały zawarte w dokumencie pt. „Polityka Prywatności”.
  10. Użytkownicy mogą korzystać z Serwisu tylko w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa. Akademia Terapii Vod zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usług, usunięcia danych lub likwidacji zamówienia w przypadku złamania przez użytkownika prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu.
  11. Akademia Terapii VOD zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do produktów płatnych oraz bezpłatnych dowolnemu użytkownikowi, jeżeli uzna, że dany użytkownik narusza prawa autorskie, podejmuje działania niezgodne z niniejszym Regulaminem, lub działa na szkodę firmy Usługi Rehabilitacyjne Daniel Kawka (Akademia Terapii VOD).

IV. Korzystanie z Serwisu

Składanie i realizacja zamówień:

  1. W celu skorzystania z usługi wymagane jest podanie adresu e-mail i posiadanie konta w Serwisie. Użytkownik może zrezygnować z posiadania konta w Serwisie i zaprzestać korzystania z usług w dowolnym momencie.
  2. Za pośrednictwem Serwisu użytkownicy mają możliwość dokonania zakupu produktów w postaci filmów VOD oraz innych plików komputerowych zawierających nagrania wideo, instrukcje ćwiczeń, załączniki i inne materiały tekstowe będące uzupełnieniem szkoleń w formie wideo.
  3. Użytkownik może odtwarzać zakupiony materiał nieograniczoną liczbę razy przez czas określony na stronie sprzedażowej.
  4. Zamówienia realizowane są po otrzymaniu przez Akademia Terapii VOD należności uiszczanej dostępnymi w Serwisie kanałami płatności, tytułem zapłaty ceny oraz ewentualnych innych kosztów właściwych dla danego produktu. Informacje o cenie oraz ewentualnych innych kosztach zostaną zawsze podane na łamach Serwisu oraz podczas składania zamówienia.
  5. Każde zamówienie potwierdzane jest za pomocą wiadomości e-mail przesyłanej na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika.
  6. Podstawowym sposobem dostawy produktu jest możliwość odtwarzania go w Serwisie Akademia Terapii VOD.
  7. Po otrzymaniu potwierdzenia dokonania zapłaty, wysyłana jest do użytkownika wiadomość e-mail, zawierająca informacje uzyskaniu dostępu do oglądania i pobierania zakupionych produktów w postaci plików.
  8. Produkt zostanie udostępniony użytkownikowi nie później niż w ciągu 72 godzin od momentu otrzymania potwierdzenia zapłaty przez Akademia Terapii VOD.
  9. Faktury VAT wystawiane są na życzenie użytkownika. W takim przypadku niezbędne jest podanie numeru NIP oraz danych do faktury zgodnie z odpowiednim formularzem. Składając zamówienie, użytkownik wyraża zgodę na wystawienie faktury elektronicznej oraz jej odbiór bez konieczności składania swojego podpisu.

V. Opłaty

  1. Użytkownik może korzystać z produktów zamieszczonych w serwisie po uprzedniej wpłacie ustalonej ceny.
  2. Opłata za zakupiony materiał pobierana jest jednorazowo.
  3. Ceny wszystkich towarów znajdujących się w serwisie są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  4. Właściciel serwisu ma prawo do zmiany cen materiałów znajdujących się w serwisie w dowolnym czasie.

VI. Zasady korzystania z zakupionych produktów

  1. Wszelkie produkty udostępniane za pośrednictwem serwisu, odpłatne i nieodpłatne, podlegają ochronie przewidzianej w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Użytkownik może korzystać z zakupionych produktów na własny użytek i zgodnie z ich przeznaczeniem, czyli oglądać treści oferowane w serwisie za pomocą dostępnych kanałów dystrybucji.
  3. Użytkownik nie ma prawa do powielania, kopiowania, pobierania, klonowania produktu ani wykorzystywania produktu (w całości lub we fragmentach) w sposób niezgodny z prawem. Zabronione jest zmienianie struktury elektronicznej produktu lub innego rodzaju modyfikacje (np. usuwanie zabezpieczeń lub oznaczeń). Niedozwolone jest również dystrybuowanie produktu, udostępnianie lub odtwarzanie publiczne. Użytkownik w żadnym momencie nie nabywa praw, w tym praw własności intelektualnej, do materiałów udostępnionych mu do korzystania.
  4. Użytkownik zobowiązany jest dbać o to, aby żadne nieupoważnione osoby nie korzystały z produktów w sposób niezgodny z prawem lub niniejszym regulaminem.
  5. Użytkownik nie ma prawa podawać osobom trzecim loginu i hasła do swojego konta.
  6. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek sytuacji, mogących naruszać prawa autorskie, Akademia Terapii VOD może kierować roszczenia z tego tytułu względem znanego mu nabywcy produktu (użytkownika) z tytułu łamania praw do danej kopii produktu.
  7. Właściciel serwisu ma prawo do ograniczenia dostępu bądź całkowitego zablokowania konta w następujących przypadkach:
    • Wykorzystuje serwis akademiaterapii.pl do celów niezgodnych z ich przeznaczeniem lub na szkodę osób trzecich.
    • Utrudnia innych użytkownikom korzystanie z serwisu akademiaterapii.pl.
    • Podejmuje próbę odczytania haseł użytkowników akademiaterapii.pl.
    • Udostępnia login i hasło do swojego konta w serwisie Akademia Terapii VOD innym użytkownikom lub osobom trzecim.
    • Udostępnia login i hasło do swojego konta w serwisie Akademia Terapii VOD w mediach społecznościowych lub w innej formie przekazu.
    • Podejmuje próbę nagrywania i udostępniania treści serwisu Akademia Terapii VOD na telefon komórkowy, poprzez nagrywanie ekranu monitora i zamieszczanie ich na innych portalach (np. YouTube).
    • Dopuszcza się naruszenia regulaminu Akademia Terapii - po skierowaniu do niego przez administratora wezwania w tym zakresie oraz bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu na zaniechanie.

VII. Wyłączenie odpowiedzialności

  1. Akademia Terapii VOD nie ponosi wobec użytkownika odpowiedzialności za straty i szkody poniesione przez użytkownika w związku z korzystaniem z serwisu, stosowaniem się do informacji prezentowanych w serwisie lub zawartych w produktach w jakichkolwiek okolicznościach, jak również za skutki podjętych na tej podstawie decyzji.
  2. Akademia Terapii VOD nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji, ingerencją osób trzecich lub działaniem siły wyższej.
  3. Akademia Terapii VOD zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępu do serwisu (całościowego lub częściowego), w celu jego ulepszenia, konserwacji lub jeśli wymagają tego względy bezpieczeństwa lub inne, niezależne od Akademia Terapii VOD.

VIII. Odstąpienie od umowy przez konsumentów

  1. Klient będący konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 (czternastu) dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 5 niniejszego paragrafu.
  2. Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez poinformowanie usługodawcy w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy usługodawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, dokona zwrotu wszystkich otrzymanych od konsumenta płatności.
  4. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w następujących przypadkach: a) o świadczenie usług, jeżeli usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; b) o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu konsumenta o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
  6. Jeżeli na wyraźne żądanie konsumenta dostarczenie treści cyfrowych ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, usługodawca wymaga od konsumenta złożenia wyraźnego oświadczenia zawierającego takie żądanie.

IX. Reklamacje i zwroty

  1. Wszelkie zakłócenia w funkcjonowaniu serwisu, uwagi i propozycje pod jego adresem, skargi i reklamacje prosimy kierować drogą elektroniczną na adres e-mail kontakt@akademiaterapii.pl.
  2. Akademia Terapii VOD rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni roboczych od otrzymania reklamacji, przy czym okres ten może zostać przedłużony w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji wymaga dłuższego czasu. O rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji Akademia Terapii VOD poinformuje użytkownika za pomocą wiadomości e-mail przesłanej na adres wskazany przez użytkownika.
  3. W przypadku, gdy zakupiony produkt okaże się wadliwy, w szczególności, gdy nie uruchamia, jest uszkodzony, nie daje się odtworzyć z przyczyn leżących po stronie Akademia Terapii VOD lub produkt nie został dostarczony w terminie określonym w niniejszym regulaminie, użytkownik może niezwłocznie po nieprawidłowym uruchomieniu się programu, wystąpić do Akademia Terapii VOD z reklamacją. W celu skorzystania z uprawnień wskazanych powyżej, na użytkowniku ciąży obowiązek sprawdzenia poprawności technicznej możliwości użytkowania platformy Akademia Terapii VOD (po raz pierwszy) w terminie nie dłuższym niż 30 dni od momentu jego zakupu.
  4. Reklamacja produktu powinna zawierać co najmniej: nazwę produktu, numer zamówienia (transakcji), datę oraz cenę zakupu. Dla skuteczności zawiadomienia konieczne jest wysłanie e-maila z adresu, który został podany podczas składania zamówienia.
  5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Akademia Terapii VOD dokonuje zwrotu środków pieniężnych wpłaconych tytułem zapłaty za zwracany produkt w formie przelewu na wskazany przez użytkownika rachunek bankowy, w okresie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania formularza reklamacji.
  6. Akademia Terapii VOD deklaruje, że wszystkie reklamacje będą rozpatrywane z zachowaniem dobrych zwyczajów handlowych.
  7. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma m.in. możliwość: a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a usługodawcą, c) bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  8. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, znajdują się na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  9. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  10. Spór może być również rozpatrywany przez sąd polubowny, o ile postępowanie reklamacyjne zostało zakończone i obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory mogą zostać poddane rozstrzygnięciu sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.

X. Faktury VAT

  1. Użytkownik akceptuje faktury otrzymywane w formie elektronicznej.
  2. Użytkownik otrzymuje faktury VAT w formie elektronicznej w postaci pliku PDF, jeżeli zaznaczy taką chęć wypełniając formularz zamówienia. Wystarczy zaznaczyć pole "Chcę otrzymać fakturę VAT", a następnie uzupełnić niezbędne dane.
  3. Duplikaty do faktur wystawionych i dostarczonych w formie elektronicznej będą przyjmowane w formie elektronicznej.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.02.2024.
  2. Akademia Terapii VOD zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień regulaminu. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich opublikowania w serwisie.
  3. Użytkownik ma zawsze możliwość zapoznania się z treścią aktualnie obowiązującego regulaminu na stronie internetowej serwisu. W zakresie umów zawartych przed momentem podania zmienionego regulaminu do wiadomości w sposób określony powyżej, użytkownika obowiązuje regulamin w brzmieniu obowiązującym w momencie zakupu produktu.
  4. W przypadku braku akceptacji nowych postanowień regulaminu, o których mowa w ust. 2., użytkownik ma możliwość odstąpienia od ich akceptacji, co spowoduje wygaśnięciem konta użytkownika.
  5. W sprawach nieuregulowanych regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa.
  6. Organem właściwym w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie jest Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
  7. Akademia Terapii VOD podlega jurysdykcji Rzeczpospolitej Polskiej.
  8. Akademia Terapii VOD dokłada należytej staranności, aby chronić prywatność i dane osobowe użytkowników oraz podejmuje działania podnoszące bezpieczeństwo korzystania z serwisu oraz usprawniające korzystanie z serwisu, ale nie ma możliwości całkowitego wyeliminowania wszystkich zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet, w tym ryzyka sprzecznej z prawem ingerencji osób nieuprawnionych.

 

ZAŁĄCZNIK nr 1 – WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY DLA KONSUMENTA

Miejscowość, data: …………………………….

Imię i nazwisko …………………………….

Adres zamieszkania: ……………………………….

E-mail: …………………………….

Numer telefonu: …………………………….

Numer zamówienia: …………………………….

Data odbioru zamówienia: …………………………….

Usługi Rehabilitacyjne Daniel Kawka

ul. Roztoki 1/20

43-300 Bielsko-Biała

kontakt@akademiaterapii.pl  |  606 300 315

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej w dniu ………………………………………… i dotyczącej ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Proszę o zwrot kwoty ………………………………. zł (słownie ………………………………………………………………………………………….złotych)

  • przekazem pocztowym na adres ………………………………………………………………..……………………………………………………

lub

  • przelewem na rachunek bankowy o numerze: …………………………………………………………………………………………………….

Podpis Konsumenta:………………………………………………………..

*brak wskazania spowoduje zwrot płatności w taki sam sposób jakiego użył Konsument

kontakt@akademiaterapii.pl  |  606 300 315

ZAŁĄCZNIK nr 2

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY DLA PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA

Miejscowość, data: …………………………….

Imię i nazwisko/firma: …………………………….

Adres firmy:  ……………………………….

NIP: ……………………………

E-mail: …………………………….

Numer telefonu: …………………………….

Numer zamówienia: …………………………….

Data odbioru zamówienia: …………………………….

Usługi Rehabilitacyjne Daniel Kawka

ul. Roztoki 1/20

43-300 Bielsko-Biała

kontakt@akademiaterapii.pl  |  606 300 315

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość przez przedsiębiorcę na prawach konsumenta

Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej w dniu ………………………………………… i dotyczącej ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Proszę o zwrot kwoty ………………………………. zł (słownie ………………………………………………………………………………………….złotych)

          przekazem pocztowym na adres ………………………………………………………………..……………………………………………………

lub

          przelewem na rachunek bankowy o numerze: …………………………………………………………………………………………………….

Jednocześnie, oświadczam, że zawarta umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiada one dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta.

Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej znajdujące się w CEIDG:

  1. PKD NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
  2. PKD NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
  3. PKD NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
  4. PKD NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………
  5. PKD NR …………………………… Opis: ……………………………………………………………………

Podpis: ………………………………………………………………………


Poprzednia wersja regulaminu: